måndag 7 februari 2011

Mera animering

Idag missar jag Ann-Cathrines fotoundervisning. Synd, men vad gör man när barnen är sjuka? Hoppas jag kan ta igen det och att Leia är frisk imorgon så jag kan vara med då. Just nu passar jag på att bläddra bland länkar och fundera över foto i undervisningen. Ska försöka göra ett projekt med mina nior senare i vår. Problemet är, som vanligt, att vi är så dåligt utrustade, men det brukar ofta lösa sig eftersom många elever kan ta med sig egen kamera. Dessutom har de flesta kameramobil, fast där känner jag mig lite osäker på hur det funkar med olika format osv som sedan ska in i datorn. Nåja, det visar sig.

Min lilla trassliga animation med hårborstar är klar, så jag lägger ut den till allmän beundran. Ett och annat misstag hänger med, som till exempel att kameran visar datum. Den inställningen missade jag. Dessutom insåg jag verkligen vikten av att ha bra belysning! Svenskt februariljus och allmän belysning är tuffa förhållanden att jobba i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar