tisdag 15 februari 2011

Berlin


Trots snöstorm, 12-timmars försening från Arlanda och sjuka barn hemma så lyckades jag och min man ta oss till Berlin i helgen. Vilken märklig stad! Så lite charm men ändå fascinerande med all historia lång bort i tiden och nära! Vi hann med en hel del promenerande i de olika stadsdelarna, museibesök på Stasimuseet och Hamburger Bahnhof.

Har inte hunnit med så mycket studier eftersom jag fortfarande vårdar sjuka barn, men läste Koppfelt igår och begrundar Moderskeppet och lagermaskar idag. Får se om jag kan få till något. Synd att jag missade Ann-Cathrines lektioner förra veckan. Många roliga resultat på bloggarna!





1 kommentar:

  1. Hej Maja.
    Jag håller med dig, Berlin är en fantsatisk stad.
    Var ju själv där för några veckor sedan, men vi hade bättre tur med vädret.
    Vi ses på måndag.
    Krille

    SvaraRadera