måndag 31 januari 2011

Animationer

Förra veckan ägnade vi  åt animeringar. Lens genomgång var intressant, om än något lång. Sedan gjorde jag, Camilla, Marie och Maud en liten cutout-animation. Det gick förhållandevis snabbt och utan större problem. Det är ju så tacksamt med Konstfack där kameror är riggade, lampor på plats och dator med program direkt kopplade till kameran. Tyvärr ser ju inte tillvaron på jobbet ut så.
Jag gav mig på en egen liten leranimering med min stillbildskamera, men hade inget stativ. Materialet blev väldigt dåligt fast jag fick i alla fall möjlighet att träna på Imovie.
De här dagarna ska jag ägna åt att animera nått här hemma och redigera i Moviemaker.Sedan behöver jag jaga bok samt helst fota lite elevarbten på jobbet. Får se hur mycket som blir av.

1 kommentar:

  1. Hej Maja.

    Blodig historía. Sover du bra om nätterna?
    Hur blev din leranimation? Jag själv skall göra några animationer på hemmaplan (manus är i princip klart) men det har varit så mycket annat som är måsten här på jobbet just nu.
    På måndag blir det foto och fest.
    Jo föresten, jag tror att jag har förslag på en pedagogblogg vi kan följa. Återkommer i ärendet.
    Hälsningar: Krille

    SvaraRadera